POZYSKANIE KLIENTA TO NIE WSZYSTKO – CZY CRM SPRAWDZA SIĘ RÓWNIEŻ W BRANŻY NIERUCHOMOŚCI?

Rok 2015 był łaskawy dla deweloperów i wszystko wskazuje na to, że tendencja taka utrzyma się również w roku 2016. Jednak wysoka koniunktura na rynku nieruchomościami kiedyś zacznie nieco spadać, a wtedy na wygranej pozycji będą firmy, które już dziś zadbają o relacje z klientami. Jednym ze sposobów na kontrolę kontaktów z klientem, również w sferze wirtualnej jest CRM.

Czym jest CRM?

CRM to strategia służąca poprawie relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Dzięki różnorakim narzędziom pozwala na spersonalizowanie i dopasowanie do potrzeb przedsiębiorstwa nie tylko działania marketingowe oraz sprzedażowe, ale również posprzedażową opiekę nad klientami. Jest to niezmiernie istotna kwestia w branży nieruchomości. Zakup dla klienta najczęściej wiąże się z długoletnimi konsekwencjami, dlatego utrzymanie prawidłowych relacji po dokonanym zakupie jest kluczowe, zwłaszcza w dobie internetu, gdzie każdy niezadowolony klient może dać wyraz swojej frustracji.

System CRM, jeśli jest na bieżąco aktualizowany, pozwala na wyeliminowanie wielu pomyłek, które mogą być uciążliwe dla klienta. Zawiera informacje np. o tym, jakie są oczekiwania klienta i które nieruchomości nie spełniły jego oczekiwań, aby uniknąć sytuacji, gdzie kolejny pracownik proponuje jeszcze raz odrzucony wcześniej lokal. Pozwala również na zebranie i katalogowanie danych dotyczących źródeł pozyskania informacji o usługach biura, co pozwoli na właściwe zaprojektowanie i zintensyfikowanie działań marketingowych, aby dotrzeć do jeszcze większej rzeszy potencjalnych klientów.

Podsumowując…

Nowe technologie są szansą i przyszłością dla wielu branż, w tym branży nieruchomości. Warto jednak pamiętać, że aby strategia przyniosła wymierne korzyści, musi zostać spersonalizowana i na bieżąco dostosowywana do warunków panujących wewnątrz firmy oraz na rynku nieruchomości.