MIESZKANIE NA SPRZEDAŻ – JAK JE PRZYGOTOWAĆ DO PREZENTACJI?

Jednym z kluczowych elementów w procesie sprzedaży mieszkania jest idealne przygotowanie przestrzeni do prezentacji potencjalnym nabywcom. Warto kierować się w tym procesie kilkoma istotnymi wskazówkami, na które zwracają uwagę specjaliści od home stagingu, zajmujący się profesjonalnym przygotowywaniem mieszkań do prezentacji kupcom.

Przede wszystkim warto spojrzeć na swoje mieszkanie nieco z dystansu i zastanowić się, jakie elementy mogą być istotne dla potencjalnego nabywcy. Na pierwsze miejsce w rankingu poszukiwanych cech przez nabywców wysuwa się funkcjonalność, należy zatem zadbać o odpowiednie podkreślenie funkcjonalności każdego z pomieszczeń.

Istotną kwestią jest również stworzenie przytulnej atmosfery i dbałość o możliwie bezosobowy charakter mieszkania. W sypialni warto postawić na biel, gdyż kojarzy się ona z czystością i nieco hotelowym wystrojem. Podobnie jeśli chodzi o łazienkę, sprawdzą się tutaj białe ręczniki i idealny porządek, przywodzący na myśl łazienki z hotelowych folderów reklamowych.

Te zabiegi pomogą potencjalnemu nabywcy wyobrazić sobie siebie w mieszkaniu, co jest niezwykle istotne w procesie sprzedażowym. Oczywiście nie należy zapominać o klinicznej czystości. Warto zadbać o czystość wykładzin i chodników. Pachnące czystością mieszkanie wzbudzi zaufanie potencjalnego klienta.

Warto również pokusić się o detale, jak np. naręcze świeżych kwiatów czy designerskie dodatki. Co prawda klient sam będzie urządzał własne mieszkanie, ale odpowiednia ekspozycja może go skłonić do zakupu, warto podejść do tematu jak do urządzania witryny wystawowej w sklepie.

Najważniejszym jest, aby wszelkie przedmioty osobiste czy też sprzęty zostały usunięte z pola widzenia. Nie tylko rozpraszają uwagę odwiedzającego, ale również kreują nieprzyjemne uczucia kojarzące się z naruszaniem prywatnej przestrzeni obcej osoby. Przestrzeganie powyższych zasad na pewno pomoże w efektywnej prezentacji mieszkania, warto zatem zwrócić na nie uwagę przed zaproszeniem potencjalnych nabywców.